De corona crisis is een echte aanslag op horecaondernemingen. Heb jij het als horeca ondernemer ook zwaar te verduren gehad? Dan kan het moeilijk zijn om nu vol goede moed de draad weer op te pakken. Toch is het juist belangrijk om met een positieve blik naar de toekomst te kijken. Wil je weten hoe? In dit blogartikel lees je hoe je als restaurant sterker uit de corona crisis kunt komen.
Een nieuwe menukaart
Tijd voor verandering! Profileer jezelf nu na de corona crisis en verander jouw menukaart. Niet alleen kun je gerechten aanpassen, ook kun je nieuwe gerechten aanbieden. De tijd dat jouw restaurant gesloten is geweest, is ideaal om nieuwe gerechten uit te proberen. Geef een nieuwe draai aan jouw menukaart en pas eventueel ook de prijzen aan. Heb je een betere menukaart? Dan mag dit natuurlijk ook wat meer kosten.
Thuisbezorging
Heb je veel inkomsten moeten missen door de corona crisis? Dan is het slim om meerdere vormen van inkomsten te onderzoeken. Als restaurant kun je een compleet nieuwe markt aanspreken, wanneer je ook thuisbezorging als optie aanbiedt. Meld jouw restaurant aan bij de populaire thuisbezorging apps en geniet van een nieuw klantenbestand online. Zo kun je na de corona crisis ook aan thuisbezorging doen en nieuwe inkomsten genereren.
Werk aan de winkel
De corona crisis brengt ook enkele voordelen met zich mee. Je hebt wel de tijd om eindelijk het interieur eens aan te passen of een complete make-over aan jouw zaak te geven. Zorg dat je sterker uit de corona crisis komt met een compleet nieuw interieur. Geef niet alleen het restaurant een nieuw likje verf, maar zorg ook voor nieuwe meubelen en keukenartikelen. Je kunt bij Horecawebstore een nieuwe grill, oven of klein apparatuur aanschaffen. Ga naar horecawebstore en shop jouw nieuwe keuken, voor wanneer jouw restaurant weer open gaat.
De corona crisis is een flinke domper voor restaurants en horeca ondernemers. Het is eenvoudig om bij de pakken neer te gaan zitten, maar dat is nergens voor nodig. Zet jouw beste beentje voor om sterker uit de corona crisis te komen. Door jezelf beter te profileren, gerechten aan te passen en jouw keuken een update te geven, kun je nog meer klanten ontvangen wanneer jij de deuren weer opent.